تبلیغات
خاك وطن - به یک خانم با روابط عمومی بالا نیازمندیم!


درباره وبلاگ:

آرشیو:

آخرین پستها :

پیوندها:

پیوندهای روزانه:

نویسندگان:

ابر برچسبها:

آمار وبلاگ:


Admin Logo themebox

به یک خانم با روابط عمومی بالا نیازمندیم!

نوشته شده توسط:حانیه
یکشنبه 14 اردیبهشت 1393-05:12 ب.ظ

یکی از پایه ثابت‌های آگهی‌های تبلیغاتی این جمله است: «به یک خانم با روابط عمومی بالا نیازمندیم» حقیقتاً انسان در می‌ماند که از کدام منظر باید این مسئله سخیف را نگاه کند و چگونه باید این موضوع ناپسند را تحلیل نمود، از منظر فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی؟

وقتی صفحات این آگهی‌نامه‌های تمام رنگی گلاسه را ورق می‌زنی، یک گوشه نوشته عمل زیبایی، گونه گذاری، بوتاکس، لیفت صورت، گوشه دیگر تبلیغ فلان داروی لاغری در ۱۰ روز، گوشه دیگر تبلیغ سالن آرایش زیبایی با آخرین متد روز، گوشه دیگر تبلیغ جدیدترین لباس عروس!

نکته مشترک در تمام این تبلیغات زن‌ها هستند. واقعاً این غربی‌ها خیلی احمق هستند، این همه جامعه ما به فکر تأمین نیازهای زنان است اون وقت باز هم حرف از حقوق زنان در ایران می‌زنند!


نکته‌ای که خیلی زیاد ذهن انسان را درگیر می‌کند این است که منظور از «روابط عمومی بالا» یعنی چه؟ شاید بتوان با یک مهندسی معکوس به این سؤال پاسخ داد، اگر یک سری به بعضی از مغازه‌ها، بوتیک‌ها و شرکت‌های خصوصی بزنید، با مشاهده بعضی از خانم‌هایی که در این مکان‌ها به عنوان منشی یا بازاریاب کار می‌کنند کاملاً با مقوله روابط عمومی بالا آشنا می‌شوید! آرایش‌ در حد المپیک، مانتوی تنگ، موهای رنگ شده بیرون، صحبت کردن با هزار ناز و ادا و …

بله منظور این دوستان از روابط عمومی بالا، زنی است که بتواند خوب با مردها گرم بگیرد! البته این دوستان با بازی با واژه‌ها می‌گویند منظور ما از روابط عمومی بالا، جذب مشتری است!

آن چه که تأسف‌بار تر از همه است، نبود هیچ نظارتی بر فعالیت این گونه آگهی‌های تبلیغی است. چند وقت پیش برای نصب یک بنر مراسم مذهبی به شهرداری مراجه کردیم تا دو جا بنری بگیریم، مسئول مربوطه برای اختصاص آن محل به ما گفت حتماً باید طرحی که می‌خواهید چاپ کنید و بزنید، به سازمان تبلیغات ببرید تا تأیید کنند. چطور است که برای یک مراسم مذهبی این روند نظارتی طی می‌شود اما هیچ نظارتی روی چاپ این آگهی‌ها که در سطح بسیار وسیع چاپ می‌‌شود نیست؟!

نمی‌توان به نقش و تأثیر یک آگهی‌نامه که عموماً به صورت هفتگی در داخل خانه‌ها می‌افتد، بی‌توجه بود. وقتی هر هفته یک آگهی در خانه می‌آید که حتماً یک تبلیغ آن برای عمل زیبایی است، نتیجه این می‌شود که جمهوری اسلامی، رتبه اول جراحی بینی و مصرف لوازم آرایشی را در منطقه از آن خود می‌کند. وقتی هر هفته یک آگهی در خانه می‌آید که شأن و منزلت زن را با الفاضی نظیر روابط عمومی بالا، ترجیحاً مجرد، ظاهری آراسته و … لجن مال می‌کند، دیگر نمی‌توان توقع داشت دختر معصوم ما، چوب حراج به عفت خود نزند.

تأثیراتی که چاپ چنین آگهی‌های تبلیغی که به صورت مستمر منتشر می‌شوند، نا محسوس اما به خاطر تکرار آن بسیار زیاد است و لازم است که مسئولان مربوطه در سالی که شعار آن فرهنگ است، به این مسائل رسیدگی کنند.

نکته دیگر در این گونه تبلیغات این است که اغلب این آگهی‌ها نه آدرسی دارند و نه نامی، فقط با یک شماره تلفن همراه برخورد می‌کنید. آیا انسان عاقل نباید به خود حق بدهد که این چه کاری است که نه آدرسی دارد و نه نام و نشانی؟!

اخیراً یک مورد جالبتر هم در بعضی از این آگهی‌ها مشاهده می‌شود و آن چیزی نیست جز: «به چند خانم جهت مدل نیازمندیم» و این دیگر اوج استفاده ابزاری از زنان است.




نظرات() 
تاریخ آخرین ویرایش:یکشنبه 14 اردیبهشت 1393 05:23 ب.ظ

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر